TEATRE I MÚSICA


Un badaloní, dissenyador de l'escenari dels Goya


Encara que no pot desvelar res de tant important encàrrec, hem parlat amb l’escenògraf Sebastià Brosa sobre la seva carrera i el seu darrer treball, el famós Pessebre de la Plaça Sant Jaume de Barcelona


sebastia-brosa
 Sebastià Brosa, al seu taller / S. Rodríguez


S. Rodríguez - 31/01/19         

twitter share   facebook share

Queden pocs dies per celebrar una de les festes del cinema més importants. La 33ª edició dels Premis Goya, que enguany es celebra a Sevilla la nit del 2 de febrer, portarà merescuts premis a actrius, actors, directors... Per a Badalona, però, aquesta edició té un encant afegit. I és que, l’escenògraf badaloní Sebastià Brosa ha estat l’encarregat de dissenyar l’escenari de l’entrega de premis, que es farà al Palau de Congressos i Exposicions de la capital andalusa. Brosa no pot desvelar en què està treballant per aquest encàrrec tan especial, perquè tot ha de ser una gran sorpresa.

 

Brosa també ha estat en el focus mediàtic aquest Nadal per un altre encàrrec dels que fan currículum per qualsevol artista: ni més ni menys, va ser el creador del mític Pessebre de la Plaça Sant Jaume de Barcelona, amb  ‘Tots a taula’, una obra que recollia la tradició d’una forma ben original: una gran taula, sobre la qual hi havia nius amb versos, copes i forquilles gegants, i dotze enormes cadires que representaven els personatges tradicionals del pessebre: els reis d’Orient, l’àngel, el nen Jesús, la Verge, el Caganer...

 

Abans d’arribar a aquests dos grans encàrrecs, però, Brosa, que va estudiar escenografia al respectat Institut del Teatre, ha treballat intensament en el món del teatre, creant escenaris per transportar a l’espectador al cor de les obres. Ha creat escenografies en els teatres més importants de Catalunya i Espanya com el Nacional, el Lliure, el Romea, o l’Español de Madrid. Directors de la talla d’Àlex Rigola, Joan Ollé o Josep Maria Pou, per citar-ne només alguns, han confiat en les seves creacions. Així mateix, ha guanyat dos premis Butaca per les seves obres.

 

Les seves escenografies varien molt segons el tipus d’obra, i també depèn molt dels directors. “Et trobes els que tenen molt clar el que volen i a vegades no et deixen marge per fer la teva feina. Però també tot el contrari, hi ha directors que confien molt en tu i d’un punt de partida et deixen fer. Altres no en tenen ni idea i els has d’estirar tu”, explica, tot recordant que al teatre són un equip artístic molt gran on “tot és un engranatge, que ha d’encaixar bé. Anem tots a una”, diu.

 

Ara també està començant a treballar en el món del cinema. “Hi ha molta presència de l’escenografia, abans estàvem més tancats al teatre però ara treballem a grans esdeveniments, restaurants... Tenim un mercat més ampli”, admet l’artista.

 

Brosa, criat als voltants de la Plaça Pep Ventura, ja no viu a la ciutat, però assegura que té molta vinculació amb Badalona, ja que encara hi té aquí a part de la seva família i molts amics. No ha treballat mai als teatres de la ciutat, però li “agradaria molt”, i espera que així sigui en un futur.


EDUCACIÓ

24/04/19

escape-room-badalona

Les biblioteques de Badalona es transformen en 'escape rooms'

Biblioteques i Fura dels Baus impulsen un projecte per apropar la lectura i els llibres als joves a través de les noves tecnologies i l'entreteniment
Llegir l'article complet
CULTURES

23/04/19

quinze-aniversari-saltamarti

“El negoci digital va contra la nostra manera d’entendre la vida i la societat”

Saltamartí celebra els quinze anys amb optimisme, perquè “les llibreries som necessàries”, malgrat que a Badalona “falten polítiques en suport del llibre i la lectura”
Llegir l'article complet
CULTURES

23/04/19

image1

L'Independent celebra Sant Jordi

Celebrem la diada de Sant Jordi apostant pel periodisme compromès i de proximitat i amb els autors i autores locals
Llegir l'article complet
OCUPACIÓ

23/04/19

image1

Deu anys amb el finançament congelat

La Fundació Badalona Capaç reclama que les administracions moguin fitxa per garantir la continuïtat dels Centres Especials de Treball
Llegir l'article complet