Javier Torres - 07/05/18
Tal i com estava previst, Dolors Sabater no ha superat aquest dilluns la qüestió de confiança a la qual el govern ha decidit vincular els pressupostos de 2018, com a darrera opció per poder tirar-los endavant. PP, PSC i Ciutadans han reiterat el seu rebuig a l'actual executiu, i disposaran d'un mes hàbils per intentar formar un govern alternatiu i impulsar una moció de censura.
“Govern de transició” o “govern interí” són dos dels conceptes que aquest dilluns han posat sobre la taula Partit Popular, socialistes i taronges, que a partir d'aquest dimarts es trobaran per intentar articular una alternativa de govern, com ja ha avançat el regidor Xavier Garcia Albiol. “Tenim la oportunitat i obligació de posar-nos d'acord per fer fora aquest govern sectari. Badalona ha de recuperar la normalitat”. Albiol ha recordar que el seu grup és el majoritari en la representació municipal, tot i que en cap moment ha reivindicat explícitament una hipotètica alcaldia, i sí ha insistit molt en la “transició” i “transversalitat” política d'aquest executiu a explorar, a més de recordar “grans acords de ciutat” amb el PSC.
Els socialistes han aprofitat el ple extraordinari per presentar un document amb cinc punts d'acords de mínims, al qual han animat als regidors i regidores del ple a sumar-se, i s'han ofert a liderar una alternativa de govern “sense extrems” i de “perfil executiu”. “Som els únics que podem dialogar amb tots els agents polítics i socials de la ciutat; no podem perdre un any més”, ha afirmat el president del grup, Àlex Pastor, qui ha explicitat les diferències amb Guanyem Badalona, però ha volgut mantenir “ponts” amb ERC i ICV-EUiA.
“El poble de Badalona no vol que vostès continuïn en el govern per raons objectives”, ha argumentat el regidor de Ciutadans, Juan Miguel López, qui creu que el govern de Sabater “no serà recordat per res que tingui a veure amb millorar el benestar dels veïns”. “Hi ha problemes que es podrien intentar solucionar en un any. Si parlem de coses concretes, endavant; si parlem de personalismes i poder, que no comptin amb mi”.
El tripartit ha enumerat durant les seves diferents intervencions, a través de Guanyem, ERC i ICV-EUiA, accions de govern dels tres darrers anys i han reiterat un cop i un altre la crida cap als socialistes: “Vull seguir confiant en el PSC com a partit històric i que ha fet una gran aportació a la governabilitat de la ciutat”, ha reivindicat Dolors Sabater. El tinent d'alcalde d'ERC, Oriol Lladó, ha afirmat que no concep “el PSC en un altre bloc que no sigui entre els partits progressistes d'esquerres”. Lladó admet que hi ha “coses a millorar”, però creu que una moció de censura hipotecaria els pactes amb el PSC per al proper mandat: “Si s'alien ara amb el PP, com podran defensar en campanya que calen polítiques d'esquerra?”
El regidor de Guanyem Jose Téllez ha resumit la situació en dues opcions: “O Albiol o permetre l'aprovació d'aquest pressupost, el més social dels darrers anys”. Una cruïlla que té un final clar, segons ha expressat el regidor d'ICV-EUiA, Àlex Mañas: “No tinc cap dubte que seguirem governant en minoria per a la majoria”, ha asseverat, per ser “fidels” al “compromís electoral”.
Pere Martínez, en nom del Partit Demòcrata, ha refermat el seu posicionament positiu, tot i advertir que no estan satisfets amb la gestió del govern, que, diu, no ha complert les expectatives que ells mateixos van establir. “És el millor escenari que podem tenir”, considera Martínez, qui no creu que PP, PSC i Ciutadans puguin articular una alternativa. El representant d'Units, Jordi Subirana, s'ha absentat del ple extraordinari d'aquest dilluns.
També la regidora no adscrita Conxita Botey ha reiterat aquest dilluns el seu suport al govern i al pressupost, i ha demanat pensar en Badalona: “Si necessitem que aquest Ajuntament funcioni, no entenc per què aquest pressupost no ha de sortir endavant. Diem que l'Ajuntament està aturat, i segurament ho està per falta d'uns recursos que aquest pressupost facilita. Siguem proactius i generosos”.
Dolors Sabater, per tancar el debat, ha assegurat que “tots els ajuntaments del canvi” han estat acusats “amb un relat de paràlisi que res te a veure amb la realitat”. I tampoc creu que l'oposició sigui capaç d'articular una majoria. “Fins ara ho han intentat i no ho han aconseguit”.
Si després del període establert, un mes, no hi ha quòrum entre els partits de l'oposició, Dolors Sabater i el seu equip continuaran al capdavant de l'Ajuntament i la proposta de pressupost s'aprovarà inicialment de forma automàtica, com va succeir a Barcelona amb la iniciativa d'Ada Colau fa unes setmanes. Si, contràriament, l'oposició arriba a un acord, podrà presentar una moció de censura que, en qualsevol cas, podria presentar també més enllà del proper mes.
04/03/25
L’Ajuntament de Badalona anuncia la licitació de les obres de millora de la piscina Mireia Belmonte que costaran poc més d’un milió d’euros i duraran set mesos.