Redacció - 02/12/21
Les instal·lacions del Club Nàutic Betulo es mantindran almenys quatre anys més, segons l’advocat del club i doctor en dret administratiu, Antoni Ferré. Això, tot i la decisió de la Generalitat de Catalunya, que va dictar el 2017 l’extinció de la concessió de l’ocupació del domini públic marítim-terrestre.
El temps de quatre anys desvelat per l’assessor legal del club fa referència al temps que s’estima que pot tenir el recorregut jurídic del procediment per evitar el tancament. En el transcurs d’aquest temps, els responsables del club consideren que es podrien obtenir mesures cautelars que evitessin l’enderroc.
La primera actuació prevista es farà abans de finalitzar l’any 2021, cosa que donarà el tret de sortida d’un conjunt d'al·legacions i recursos que tenen com a objectiu mantenir les instal·lacions esportives.
El president de l’entitat badalonina, Josep Antoni Violant, acompanyat per l’assessor legal del club, va explicar, en roda de premsa, les passes dirigides a mantenir a la platja de Badalona el club esportiu, ara amenaçat de desnonament. En el contacte amb els mitjans de comunicació, Violant va manifestar que la Llei de Costes està en contra de la realitat de la pràctica esportiva al litoral, en totes les seves modalitats.
Des de 2017 lluitant
Des de l’any 2017, quan es va conèixer l’ordre de tancament de l’immoble que hostatja el club, es van iniciar diferents camins per tractar de salvar la històrica entitat badalonina, protagonista d’activitats molt arrelades a la vida de la ciutat.
En un primer moment es van posar en contacte amb altres clubs i entitats de diferents poblacions també afectats per la mateixa llei. També l’Ajuntament de Badalona, en aquell moment encapçalat per Dolors Sabater, va donar tot el suport a la continuïtat i es van iniciar dues vies per resoldre la situació: la primera, començar la tramitació de l’entitat i de les instal·lacions com a Bé d’Interès Local, i la segona intentar una cessió de la part de la piscina per a ús públic.
La via que ha donat més resultat és la via jurídica. Després d’un temps amb l’expedient aturat en aquests darrers mesos el club ha rebut diferents notificacions que segons l’advocat del club, obren un nou escenari que pot durar com a mínim quatre anys. A més del recurs s’intentarà per via parlamentària canviar la llei de costes que es troba en fase d’exposició pública.
Tant la regidora de Medi Ambient de Badalona, Rosa Trenado, que va donar suport al club, com en Josep Seguer, gerent de la Federació Catalana de Vela, van incidir en la tasca social de l’entitat i la seva trajectòria amb més de cinquanta anys i el seu arrelament a la ciutat.
08/05/25
L’Associació de veïns del Progrés denuncia que s’està reconvertint irregularment un magatzem per destinar-lo a pis turístic