Tomeu Ferrer - 22/06/22
Una dotzena d’activistes de l’agrupació cívica Transformem L’autopista van penjar, dimarts, 21 de juny, tres pancartes al pont del carrer Neus Català, antic general Weyler, on es reclama un canvi dràstic pel que fa a la via de comunicació. Es recorda que la C-31 és la causant indirecta d’un increment del 30% en l’asma infantil a la ciutat, i d’un augment del 20% en càncers i atacs de cor.
Precisament el mateix 21 de juny una delegació de Transformem l’autopista es va entrevistar amb el tinent d’alcalde responsable d’atenció a les persones, David Torrents, i regidor del districte 1. En concret se li va demanar que 'l’equip de govern faci passes a curt, mitjà i llarg terminis' per aconseguir la transformació de la C-31 en un bulevard ciutadà, segons Jordi Bordanove, portaveu del col·lectiu. 'Necessitem visibilitzar aquestes accions per part de l’ajuntament', ha dit. En aquest sentit, a l’executiu local se li han requerit mesures com 'reduir la velocitat en aquesta autopista, com s’ha fet a altres llocs de l’àrea metropolitana, com ha passat en alguns punts de la Ronda de Dalt o a la Ronda del Litoral', també se l’ha instat a adoptar altres mesures en aspectes, com contaminació, sorolls, sinistralitat, mortalitat i altres millores en salut per als badalonins i badalonines.
Mural pels passos inferiors ‘infectes’
D’altra banda, es va informar el responsable municipal, que Transformem treballarà conjuntament amb la Taula de Mobilitat per què el problema de la C-31 es debati al setembre en la setmana de la mobilitat, per fer accions conjuntes. També s'ha comunicat que es vol fer un gran mural reivindicatiu que denunciarà els 'passos inferiors infectes, indignes, que té la ciutat i que afecten la població dia a dia, especialment la que viu prop de l’autopista', ha indicat Bordanove. En aquesta línia es vol que l’acció es faci amb les associacions de veïns i es reivindica que 'tingui el suport explícit de l’ajuntament'.
El PDU de la C-31, pendent
En un altre ordre, se li ha demanat a Torrents, que és cap d’organització del partit polític, Junts per Catalunya, que forma part del govern de Catalunya, que el vicepresident Jordi Puigneró 'expliqui en quin punt està el Pla de Desenvolupament Urbanístic (PDU), de la C-31 que està treballant el seu departament i que s’hauria d’haver presentat i que a hores d’ara no sabem, ni la data en què s’haurà de presentar, ni quina orientació té i en tot cas, hem demanat quina posició té el govern, igual com han manifestat la resta de partits polítics de l’ajuntament, des de Guanyem fins al PP, en favor de transformar l’autopista. Volem saber quines passes reals ha fet o pensa fer el govern en aquesta direcció'.
10/06/22
Queixes per la manca d’espais on estudiar a Badalona