Redacció - 18/07/22
Badalona Capaç, l’entitat que treballa per la inserció laboral de persones amb capacitats diferents, ha inaugurat la campanya Soy Frigo. Aquesta iniciativa és pionera a Catalunya i es comença a Badalona. Consisteix en la venda de gelats de la marca d’Unilever, que gestionen en l’àrea de la platja persones de la fundació badalonina. L’alcalde de la ciutat, Rubén Guijarro, ha volgut estar present en la inauguració d’aquesta actuació.
En aquesta primera actuació quatre persones badalonines despatxaran gelats de la coneguda marca. Dos són socis de Badalona capaç i altre dos són monitors que els assessoren. El punt de venda de gelats, que en aquest cas és estàtic se situa al Passeig Marítim, es pot localitzar perquè a banda de les persones que l’atenen, els carrets de repartiment duen el logotip de la marca de productes alimentaris i també la de Badalona Capaç. Segons s’ha dit en l’acte, a Espanya unes 4.500 persones han participat en el programa. En el conjunt d’Europa la xifra ascendeix a més de 10.000 persones i al món supera a les 100.000 persones.
La platja, punt de venda
L’edició de Soy Frigo d’aquest any centra la seva atenció al públic al Passeig Marítim de Badalona, enfront de l’estació de Rodalies. El punt de venda el formen dues bicicletes amb frigorífic. Maite Arqué, presidenta de Badalona Capaç, i exalcaldessa de Badalona, ha destacat: “el programa Soy Frigo aporta un gran apoderament als seus participants i ajuda a visibilitzar les capacitats que tenen les persones amb discapacitat intel·lectual. Aquesta iniciativa permet continuar millorant la qualitat de vida de les persones amb les quals treballem a través de la inclusió social i el desenvolupament personal.”
Per la seva banda, l’alcalde, Rubén Guijarro va indicar que el projecte dut a terme per Badalona Capaç 'dona visibilitat a tasques, com la que desenvolupa aquesta fundació, en favor de l’ocupació a llarg termini de persones amb dificultats laborals'. També ha lloat el fet que la iniciativa sigui fruit de les sinergies entre empreses, administracions i entitats. En aquest sentit, ha destacat l’existència d’un cert badalonisme que facilita la realització de projectes com el que s’inaugurava dilluns.
Al seu torn, la badalonina, Cristina Nadal, responsable de Soy Frigo a Espanya, ha subratllat la necessitat que “les empreses i les marques enfoquin les seves accions més enllà de l’aspecte comercial, i que busquin generar un impacte positiu que aporti millores als nostres pobles i ciutats”.
Els participants al programa Soy Frigo han rebut una formació en línia en desenvolupament personal i professional, amb l'objectiu de millorar les seves aptituds i la seva ocupabilitat futura.
02/12/24
Les pancartes d’autobombo d’Albiol, l’inici d’un culte a la personalitat ‘a la badalonina’?