Javier Torres - 06/04/18
Amb uns quants mesos de retard, el govern local començarà a impulsar de cara a aquest estiu els profunds canvis de mobilitat que va anunciar ara fa més d'un any. El desplegament de la zona verda per a residents i l'ampliació de la zona blava al districte 1 es va frenar i s'ha acabat dividint per fases, i els primers moviments arribaran els propers mesos, i ho faran al barri de Casagemes.
Serà aquesta la zona del districte on arribarien les primeres places d'aparcament controlat per a veïns, segons la voluntat del govern municipal, i no és pas casualitat. L'Ajuntament començarà el desplegament a Casagemes perquè és la zona que rep més pressió de trànsit durant els mesos d'estiu, atesa l'afluència de ciutadans a la platja, una part dels quals es desplaça en cotxe.
La gran motivació és que aquesta part del centre deixarà de comptar amb un bon nombre de places d'aparcament lliure al carrer, més de 200, ja que se suprimirà l'accés dels vehicles al tram de passeig Marítim en el qual encara es pot circular, entre la Donzella i el torrent de Vallmajor, passada la riera de Canyadó. Un pas molt destacat que portava uns anys ballant entre diferents opcions, com ara la d'instaurar zona blava, i que altres sectors demanaven pacificar, com ja passa amb el passeig arran de mar de bona part del municipi.
De fet, el govern del PP, durant el passat mandat, ja va decretar que aquesta zona d'Eduard Maristany, entre el mar i les vies, seria susceptible de ser regulada. Quelcom, però, que mai es va arribar a produir.
Les places verdes, com ja es va avançar fa un any, serien en condició mixta. És a dir, podran aparcar els veïns amb targeta de residents, que podran aconseguir amb una quota de 48 euros anuals, o els visitants, però pagant 2,8 euros la hora, de forma rotativa. Aquesta mesura es complementaria amb l'establiment de zona blava a la riera Canyadó, i afegint places de zona blava al carrer Prim.
El regidor de Via Pública, Francesc Duran, explica que l'ordenança de circulació ja contempla la possibilitat d'engegar la zona de residents, i no caldria una modificació substancial, més enllà d'un decret. El que sí s'hauria d'afegir seria la taxa de resident de 48 euros als preus públics de la ciutat, quelcom que no es cobraria fins a l'1 de gener de 2019. Tots els canvis, segons Duran, podrien començar el proper mes de juny.
Des de l'Associació de Veïns de Casagemes entenen que el govern vulgui estendre la pacificació del passeig Marítim fins a Montgat, però no creuen que posar zona verda al barri els ajudi a trobar aparcament més fàcilment. Tampoc ho facilitarà l'augment de zona blava a l'entorn de Prim i a la riera Canyadó, consideren. Aquest divendres hi ha prevista una assemblea per tractar aquesta qüestió, en la que el govern vol exposar els motius per donar aquest pas. L'entitat es posicionarà amb la majoria del veïnat.
Canyadó podria sumar-se
Una opció que sospesa el Consistori, i que encara ha de consultar als veïns, és la d'implantar també la zona verda a Canyadó, barri molt proper a Casagemes que podria rebre la pressió derivada de tots els canvis a Casagemes. I que també pateix manca d'aparcament durant l'estiu, apunta el regidor de Via Pública, Francesc Duran. Dimarts es produirà una trobada veïnal amb l'executiu per valorar la mesura.
25/03/23
Badalona acull fins a l'1 d'abril les músiques del món al festival Blues i ritmes