Pablo Díaz Flores - 19/10/23
El Nadal de 2023 l’Ajuntament de Badalona no impulsarà la campanya de tendent a impulsar el comerç local i que pretenia que els badalonins apostessin per les botigues de la població. El Nadal del 2022 l’Ajuntament de Badalona, encapçalat per Rubén Guijarro va posar en marxa els bons consum, mitjançant la campanya “A Badalona som bons”.
La campanya suposava que per cada 60 euros que un ciutadà destinava a comprar a un conjunt de botigues i establiments de la ciutat, podia rebre a canvi productes per valor de 100 euros. Això suposava una prima del 40%, que assumia l’ajuntament de la ciutat amb l’objectiu de dinamitzar el comerç local.
El 2022 la campanya va ser un èxit pels comerciants i també per a la ciutadania de Badalona, ja que es van invertir més de 520.000 euros en el comerç local.
La col·laboració entre el consistori local i la Cambra de Comerç del Barcelonès nord va suposar posar en marxa 91.000 bons, que suposava un descompte efectiu de 4 euros per cada 10 de compra.
Més que triplica la inversió
El fet és que per als ciutadans i per les botigues el resultat era molt positiu, així, segons expliquen els comerciants, per cada euro que l’ajuntament va destinar a la campanya els comerços van ingressar-ne 3,47.
L’èxit de la campanya durant el naval va fer que al maig es reedités la campanya. Segons explica, Cinto Gobern, president de la Federació de Comerciants de Badalona, la segona edició va superar a la primera en èxit i en quantitat, ja que a la promoció es van afegir més botigues, més restaurants i va arribar a més barris de la ciutat.
Després de canvi de govern local, la Federació de Comerciants va demanar al consistori mantenir aquesta iniciativa el Nadal de 2023, però la resposta ha estat que per aquest any no hi ha pressupost per fer-ho.
Aquesta publicació s'ha posat en contacte amb l’Ajuntament de la ciutat. Hem preguntat si és cert que s’ha indicat que el motiu per no celebrar la promoció dels bons té a veure amb el fet que no hi ha una partida econòmica destinada a aquest objectiu? No hi ha hagut resposta a aquest punt. El que sí que se’ns ha dit és: 'el govern municipal està treballant per fer la campanya dels bons consum l’any vinent perquè volem que arribin a molts més comerços de la ciutat i fer campanya d’informació als barris perquè els veïns en tinguin coneixement'.
Curiosament, iniciatives com la frustrada a Badalona es van estenent a altres ciutats i, en tots els casos l’èxit és notori. Exemples en aquest sentit s’han produït a Dénia i Alcoi al País Valencià i també a la veïna Barcelona.
'Molt ciutadans i veïns se’ns han adreçat preguntat quan sortiran els bons d’enguany, i ara els he de dir que aquest any no es posarà en marxa la campanya, la qual cosa va en perjudici dels mateixos ciutadans i de retruc del comerç i restauració local', expliquen des de la Federació de Comerciants de Badalona.
Aposta per l'arbre
Així doncs, l’ofensiva mediàtica endegada fa setmanes des de l’entorn del PP mirant de posar la ciutat en el mercat espanyol, amb una estranya competició relacionada amb l’altura de l’arbre de Nadal que es pensa situar a la plaça de la Vila no tindrà una translació concreta per a veïns i comerciants de Badalona que veuen com es perd l’impuls al consum que es va assolir per partida doble l’any passat.
Una de les dificultats que la temporada anterior es va superar va ser aconseguir que la tramitació fos àgil i que els comerciants cobressin ràpidament l’import de la subvenció vinculada amb les seves vendes. Per això, superant l’esclerosi de l’administració local es va comptar amb el suport en la gestió d’entitats supramunicipals.
17/12/24
Albiol es refugia en la ignorància en el cas de les antenes i diu que no es va assabentar de l’assumpte fins al 2018.