Redacció. - 30/05/25
Diverses entitats i organitzacions socials, sindicals i polítiques de Badalona han convocat la ciutadania a una concentració el pròxim dilluns, 2 de juny, a les 17:30 hores a la plaça de la Vila. La mobilització es realitzarà sota el lema 'Aturem el genocidi'.
L'objectiu principal d'aquesta convocatòria és expressar un suport ferm a una moció presentada a l'ajuntament de la ciutat en solidaritat amb el poble palestí. Segons els organitzadors, la intenció és que Badalona, com a comunitat, no romangui en silenci davant la greu situació que viu el poble palestí.
Els convocants han explicat que busquen sumar la veu de Badalona a la de més de 500 organitzacions que ja han exigit als governs i institucions l'adopció de mesures. Consideren que, com a societat democràtica i compromesa amb la defensa dels drets humans, la ciutat té el deure d'alçar la veu.
La moció presentada a l'Ajuntament inclou demandes concretes. Entre elles, sol·licita que es denunciïn els crims d'apartheid i genocidi segons les definicions de les Nacions Unides. També insta el Govern espanyol a decretar un embargament total d'armes i tecnologia militar a Israel, i demana que es doni suport a les denúncies presentades per Sud-àfrica davant la Cort Internacional de Justícia, així com al procés del Tribunal Penal Internacional.
A més, la proposta demana que, mentre persisteixin les actuals polítiques d'Israel, el govern local insti el govern estatal a trencar relacions diplomàtiques, econòmiques i culturals amb aquest estat.
Finalment, la moció reafirma el dret al retorn de les persones refugiades palestines i sol·licita que l'Ajuntament de Badalona enviï ajuda humanitària a Gaza a través de l'UNRWA, l'agència de les Nacions Unides per als refugiats palestins.
La convocatòria és una crida perquè la ciutat de Badalona es posicioni en favor de la justícia i la dignitat humana, reclamant l'aplicació de mesures concretes davant la situació a Palestina.
25/06/25
L’Ajuntament de Badalona autoritza els operaris públics a fer teletreball per la insuficiència de la refrigeració dels edificis municipals.