Redacció - 16/02/21
Àlex Pastor, exalcalde de la ciutat de Badalona, ha pactat amb la fiscalia un acord que li suposarà pagar 800 euros de multa i 8 mesos de presó, que no farà per no tenir antecedents, pels fets que va protagonitzar l’abril de 2020, segons @bdncom.
Pastor va ser enxampat pels mossos d’esquadra a Barcelona, saltant-se el confinament. L’exedil es va negar a la prova per comprovar si circulava amb un excés d’alcohol. També es va produir un incident que va implicar, segons la denúncia oficial, que Pastor mossegués un policia.
El pacte amb la fiscalia suposa l’acceptació per part de l’exmilitant del PSC de la culpa, tant per conduir amb més alcohol en sang i per agressió a un policia. No consta que hagi rebut cap càstig pel fet que sent un càrrec públic s’hagués saltat el confinament que, cal recordar-ho, prohibia tothom absentar-se de casa més enllà d’un quilòmetre.
Tot seguit de ser detingut per conduir borratxo l’alcalde va dimitir i es va obrir un procés polític que va culminar a Barcelona amb la recuperació de l’alcaldia de la ciutat per Xavier Garcia Albiol, del conservador Partit Popular, que des d’aquell moment governa en minoria i ha patit diverses reprovacions al ple per la seva gestió.
20/02/21
Els talls de llum tornen al barri de Sant Roc i ara apareixen també a Lloreda