Tomeu Ferrer - 27/02/21
Desenes d’alumnes, nenes i nens, i també de mares i pares de les escoles públiques de Badalona, Ventós Mir, Progrés i Badalona Port es van manifestar la tarda de divendres a la cruïlla del carrer d’Indústria amb Sant Ignasi de Loiola, com havien fet en dues ocasions anteriors, dins de l’acció denominada revolta escolar.
Per un temps limitat els jocs infantils i l’alegria es van fer amos de la calçada, substituint els cotxes, el soroll i els clàxons apressats. La banda musical que acompanyava la protesta tenia com a peça més coneguda El Danubi blau de la Trinca, i en moments més àlgids també el Bella Ciao que cantaven a Itàlia les partisanes i partisans en la lluita per la llibertat. També va sonar el Bon dia dels Pets amb el que alguns col·legis criden els alumnes a classe a primera hora de cada matí.
Un cotxe i un gran NO
El ritme musical va servir durant els dos quarts d’hora què va durar la protesta perquè mares i alumnes saltessin a corda al mig de la via pública sense por de patir un accident o posar en perill la seva integritat física. Els més petits van aprofitar que la carretera estava neta, per dibuixar coses que tenien a veure amb l’esperit de l’acció. Un gran NO amb un cotxe dibuixat a sota i envoltat per un cercle dibuixats en guix sintetitzaven que els més petits eren conscients del contingut de la protesta.
La ‘revolta escolar’ pretén acabar amb l'excés de contaminació als entorns dels centres educatius. Una primera acció es va fer a diverses poblacions catalanes el desembre passat. Al gener, només a Barcelona 39 associacions de famílies d'alumnes, tant AFA s com Associacions de Mares i Pares d'Alumnes (AMPA), van fer 35 talls de trànsit simultanis per exigir més seguretat i menys pol·lució i cada vegada són més els centres que se sumen a aquest moviment. A més de Barcelona els talls es fan a altres poblacions de l’entorn metropolità com l’Hospitalet de Llobregat i de Badalona ja han expressat la voluntat d'afegir-se a les properes accions. Les protestes, que van començar l'11 de desembre, es repeteixen cada dues setmanes.
Les entitats que s'han sumat a aquesta acció, a Badalona, les que integren la Federació d’Ampas de Badalona, reclamen, entre altres coses, que als carrers on hi hagi escoles no hi hagi més d'un carril pels cotxes, que es prohibeixi que les motos aparquin a les voreres i que es redueixi la velocitat permesa a 20 km/hora. Es queixen que arran de la pandèmia la contaminació del carrer afecta més les aules, que han d'estar ventilades per precaució.
13/04/21
Estrany robatori a dependències de la Guàrdia Urbana de Badalona amb accés restringit