El nou curs escolar a Badalona i les aspiracions de qualitat

Pablo Díaz-Flores

Mestre

El nou curs escolar a Badalona i les aspiracions de qualitat


twitter share   facebook share

Encetem un nou curs, com sempre ple d’incerteses però a la vegada carregats d’il·lusió i energies renovades. Cares noves a les sales de mestres, equips sobrecarregats de burocràcia per adaptar-se, una vegada més a les noves lleis i als canvis normatius, com els referits als mòbils.

Uns docents que ens hem especialitzat en l’educació en valors, en treballar la diversitat, a gestionar sentiments més que a transmetre continguts i coneixements, més en el saber fer, que en saber i prou.

Aquest inici de curs demanem estabilitat, reconeixement i recursos i plantilles per desenvolupar la nostra feina de la manera que ens agrada, amb tranquil·litat, senzillesa i sobretot amb un somriure pels alumnes.

I a Badalona què?

A Badalona seguim amb els reptes del manteniment de les escoles i els instituts, l’estiu passa de pressa i les obres queden curtes davant les necessitats. No falten les promeses i els anuncis de millores futures, que moltes vegades no arriben i es queden pel camí, com per exemple la notícia segons la qual dels agents escolars vindrien aquest curs.

Un altre cas és la pacificació dels entorns escolars, que no és una ordenació de la circulació al seu voltant. La pacificació suposa unes actuacions de més llarga mirada i fruit un consens ampli.

L’ajuntament ha fet un comunicat per aquest inici de curs, que ha encès moltes alarmes, la Plataforma pro Institut Lola Anglada (PILA), ja ha demanat una reunió urgent per demanar explicacions sobre l’anunci d’adequació dels locals de Jumberca.

Tampoc es parla del mapa escolar ni de les ajudes o recursos a les escoles d’alta complexitat que tenim a la ciutat i que, si no arriben, perpetuen la desigualtat.

Encetem un nou curs on el diàleg, la superació i l’esforç diari seran la clau per avançar.